Telefontider

Måndag  11.00-12.00
Tisdag  Ingen telefontid
Onsdag  11.00-12.00
Torsdag  11.00-12.00
Fredag  STÄNGT
Lördag  STÄNGT
Söndag  STÄNGT

OBS! När man ringer mottagningen och lämnar meddelande måste man lämna personnummer så att det blir rätt i hanteringen. Meddelande utan personnummer raderas utan åtgärd!

Hitta till oss

Måsvägen 14, 227 33 Lund

Vår mottagning finns på markplan därav är den handikappvänlig. Gratis parkeringsplatser finns i direkt anslutning till entrén. 

Inför ditt besök

Mottagningen är parfymfri för att ta hänsyn till alla som är allergiska.

Avboka tid

Det går bra att avboka din tid på telefonsvararen. Ange namn, personnummer och vilken tid du vill avboka. Uteblivet besök eller sen avbokning (avbokning mindre än 24 h före bokad tid) debiteras med dubbel avgift enligt Region Skånes regler.

Förnya recept

När det gäller receptförnyelse och för att kunna få en korrekt handläggning enligt gällande regler ber vi att du kontaktar oss under våra telefontider. Övrig tid kan du lämna ett meddelande på vår telefonsvarare. Ange då namn, personnummer samt vilken medicin det gäller och vilken dos du tar.

Om du inte är nöjd

Du kan kontakta Patientnämnden Skåne om du vill ha hjälp med att lämna synpunkter eller klaga på vården. Du kan även lämna synpunkter eller klagomål för en närstående.

Patientnämnden Skåne tar emot synpunkter och klagomål på offentlig hälso- och sjukvård som drivs av Region Skåne, hälso- och sjukvård hos privata vårdgivare som har avtal med Region Skåne, kommunal hälso- och sjukvård samt viss tandvård.

Patientnämnden kan hjälpa dig att få svar på dina synpunkter eller klagomål och informera om dina rättigheter i vården. De inkomna synpunkterna och klagomålen sammanställs sedan och slutsatserna kan användas för att vården ska bli bättre.

Här hittar du mer information om hur du går till väga om du vill lämna ett klagomål: Om du inte är nöjd med vården – 1177

Rulla till toppen